Stage (1.2.3) Kavramı Kavramı Nedir?
Yayınlanma Tarihi : 21 Şub 2024
Yazı Kategorileri : Blog

Stage kelimesi, modifiye dünyasında sıkça karşılaşılan bir terimdir ve Türkçe’de aşama veya evre anlamına gelir. Modifiye konusunda bilgi sahibi olan birçok kişi bile bu aşamaları karıştırabilir. ISYTuning olarak, bu aşamaları daha iyi anlamanız için sizlere bir rehber hazırladık.

Stage 1 Bu aşama, genellikle aracınıza kolayca monte edebileceğiniz ve tadilat gerektirmeyen modifiye işlemlerini içerir. Bu işlemler, daha üst aşamalara geçtiğinizde yeni takılan parçalardan yüksek verim almanıza yardımcı olur. Stage 1, modifiye işlemlerinin en temel basamağıdır ve diğer aşamalara göre daha az maliyetli ve daha kolaydır. ISYTuning Stage 1 örnekleri şunlardır:

  • Cold Air Intake Kit,
  • Spor Egzoz Uygulamaları,
  • Downpipe Uygulamaları,
  • Soğuk Buji ve Performans Ateşleme Sistemi Uygulamaları,
  • Dump Valve / Blow Off Valve Uygulamaları,
  • ISYTuning Soft Chip Tuning Uygulamaları,
  • Timing Ayarı v.b.

Stage 2 Stage 1’deki kazanımlarınızdan daha yüksek güçler elde etmek için Stage 2’ye geçiş yapabilirsiniz. Stage 1’de listelenen ve karmaşık gelebilecek işlemler, Stage 2 olarak kabul edilebilir. Stage 2 işlemleri, ağır modifiye işlemleri olarak kabul edilmez ancak motor üzerinde tadilat gerektirir. Stage 2 örnekleri şunlardır:

  • Turbo’nun Büyütülmesi (Yazılım güncellemesi ve aracın logları gerektirir),
  • İntercooler Kapasitesinin Arttırılması,
  • Yakıt sisteminin iyileştirilmesi,
  • Cadde Tipi Eksantrik Uygulaması (Yazılım güncellemesi ve yakıt hattında iyileştirme gerektirir),
  • Supercharger veya Turbo Uygulamaları,
  • Stage 2 Debriyaj Uygulamaları,
  • Manifold Uygulamaları.

Stage 3 Bu aşama, aracınızı cadde kullanımından çıkarıp, daha çok pist kullanımına uygun hale getirir. Stage 2’yi destekleyecek parçalar kullanılır.  Stage 3 örnekleri şunlardır:

  • Yüksek Performanslı Fren Uygulamaları,
  • Güç Aktarma Organlarının Geliştirilmesi,
  • Stage 3 Debriyaj Uygulamaları,
  • Yarış Tipi Eksantrik Uygulaması,
  • Forged Piston Uygulamaları,
  • Supap, Yay, Şapka Uygulamaları,
  • Yazılımın Stage 3 araca göre logların alınıp güncellenmesi.

Özetlemek gerekirse, ISYTuning Stage 3 en agresif evredir ve günlük kullanılan bir yol arabasında uygulanması önerilmez. Stage 3 modifikasyonu gerçekleştirilen bir aracın normal yol araçlarından çok daha düzenli bir şekilde bakımlarının yapılması gerekir. Motora yapılan ekstra uygulamalar sonrası araç, günlük kullanıma elverişli olmaktan çıkar. ISYTuning olarak, her zaman aracınızın bakımını ve modifikasyonlarını profesyonel bir şekilde yönetmenizi öneririz.

Son olarak eğer yazımızı buraya kadar okuduysanız kısaca belirtmek gerekir ki mekanik herhangi müdahale olmadan sadece araç yazılımı ile Stage 2 ve Stage 3 yazılım atılması araca faydadan çok zarar verecektir. Şirket politikalarımız gereği stok araçlara Stage 2 ve Stage 3 yazılım yapmamaktayız.

0 Yorum

Bir İçerik Gönder

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir