Isy Tuning işletmesinde elektronik tamirinden araç yazılımına birçok işlem uzman eller tarafından yapılarak, çok yönlü bir hizmet kalitesi sunuyor. İşletmede, müşteri odaklı bir anlayışla hareket ediliyor. Firma, İşletme Sahibi Alper Okçu, Otomotiv Yazılımcısı Eser Öztürk, Yazılım Teknikeri Hüseyin Anıl Küçükoğul ve Telefon, Bilgisayar Tamircisi İlker Oymak’ın bilgi ve tecrübeleri ile Denizli’de alanında ilk sıralarda yer alıyor. ISY TUNİNG markası Alper Okçu öncülüğünde, alanında uzman isimlerle önemli çalışmalara imza atıyor. Araç yazılımı konusunda uzman isimleri bünyesinde bulunduran işletmede, araç yazılımı uzmanı Eser Öztürk’ten araç yazılımının araç performansına etkileri ve sonuçları hakkında bilgiler aldık.
KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
Merhaba, biz İsy Tuning işletmesi altında elektronik tamiri, araç yazılımları ve bunun gibi birçok işlem yapıyoruz. Aslında elektronik ve yazılım üzerine çalışıyoruz. Yazılım işlemleri yapıyoruz.
İŞLETMENİZİN GENEL AMACI NEDİR?
Genel amaç olarak araçlarımızda bulunan dtc hataları tunca güç yükseltme ve yakıt tasarruf işlemleri yapıyoruz. Destek olarak elektronik atölyemiz mevcut. Burada aynı zamanda ana kart, telefon, cep telefonu, bilgisayar tamirlerin haricinde eko beyin tamirleri de yapılıyor. İşletmemize bağlı olarak 63 tane alt bayimiz mevcut. Kendi ana olarak da 3 tane merkezimiz mevcut. Antalya, Denizli ve bolu olmak üzere üç merkezli işlem yapıyoruz. İşletmelerimizden gelen beyin tamirlerini veya diğer illerden gelen laptop bilgisayar cep telefonu tamirlerini burada yapıyoruz. Araçlarını orijinal yazılımları ile müdahale edildiğinden dolayı tekrardan sorun yaşamaması için bizi ve bayilerimizi tercih etmeleri gerekir. Piyasada birçok klon ve kopya cihazlar ve yazılımla destek veriliyor. Bunlar daha sonradan araçlarınızda soruna ve hatta motor sorunları çıkartmaya kadar gidebilen sonuçlar doğurabiliyor. Biz burada araçların kendi dosyaları üzerinden işlem yaptığımız için tamamen çözüm odaklı ve sorunları giderme amacıyla çalışıyoruz. Daha ucuza, daha merdiven altı yerlerde işlem yapıldığı zaman araçlarında tekrardan sorun çıkma verdiği paraların boşa gitme durumu söz konusu oluyor.
NE KADAR SÜREDİR BU İŞLE İLGİLENİYORSUNUZ?
2014 yılından beri tamamen İsy Tuning markası adı altında işlem yapılıyor. İşletmemiz Çek Cumhuriyeti merkezli şirket bünyesi orada bulunmakta. Aynı zamanda dimsportta 2016 yılından beri distribütörlük çalışmamız var. Cihaz temini ve elektronik aksam teminlerini sağlayabiliyoruz. Bu tamamen başka bir arabadan kopyalanmış yazılımsa aracın tamamen motorunu bozacak şekilde hasar verebilir ama düzgün yapılmış bir çip tunning araca kesinlikle zarar vermez. Kullanıcı tamamen arabasıyla kendi uyumlu şekilde kullanırsa kesinlikle zarar görmez.
PEKİ, NEDEN BU UYGULAMALAR YAPILIYOR?
Öncelikle Türkiye şartlarında yakıt tasarrufu söz konusu. Yapılan çip tunning işlemi ile birlikte ortalama yüzde 20’ye yakın yakıt tasarrufu elde edilebiliyor. Bu sürüş şekline bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Ayrıca hızlanma ve aracın performansını arttırmaya yönelik işlemler olduğu için hem gençler hem de orta yaş ve üst yaştaki kullanıcılar tarafından tercih edilebiliyor.
BURADA EN ÖNEMLİ İŞLEM HERHALDE YAKIT TASARRUFU, PEKİ YAKIT TASARRUFU NASIL SAĞLANIYOR?
Yapılan işlemle aracın hava basıncı, yakıt basıncı ve patlama yeri değiştirerek daha yüksek performans alması sağlar. Bu sayede aslında araç sizin istediğiniz kilometre daha çok daha çabuk hızlı gelir ve bu da sizi devirden tasarruf etmenizi sağlar. Yani kısaca özetlersem yüksek vites, düşük devirle birlikte aracınız yakıt tasarruf etmiş olur ve yokuş yukarı bayılma gibi dertleriniz ortadan kalkmış olur.
Burada yaptığımız işlem, benç bont işlem, araç beyni eko modülünü direkt dışarıdan müdahale ile direkt okuyarak ve burada yaptığımız işlemleri tekrardan yazabiliyoruz. Burada gerekli olan cihazımızla birlikte protokollerine göre beyin bağlantıları oluşturulur. Bağlantılara göre tekrardan programımızda birebir beyne ulaşılır ve burada gerekli olan işlemler yapılır. Bu aynı zamanda bu cihaz aynı zamanda beyni ayağa kaldırmak diye tabir ettiğimiz kurtarmak için kullanılabilir. Ayrıca burada bu cihazda open mood yani beynin tamamen açılıp işlemcisini birebir anında müdahale ile tekrardan ayağa kaldırma işlemi yapılabilir. Bunun haricinde bir de obd bağlantılı cihazımız mevcut.
Bu da newcus cihazımız. Bu tamamen dokunmatik ekranla birlikte çalışan bir cihaz. Burada tanımlanan protokollere göre tekne, yat, tır, traktör, ağır vasıta, hafif ticari araçlar, motosikletler ve binek araçları olarak buradan seçebiliyorsunuz. Aracınızın marka modeli ve beyin yapısına göre direkt buradan aracı seçerek işleme başlayabiliyorsunuz. Buradan beyni okuyup protokollerini seçip cihazı yüklüyorsunuz. Bu cihaza yüklendikten sonra bilgisayara aktarıp yazılım işlemleri yapılabiliyor. Daha güvenli gözüken bir yöntemdir çünkü herhangi bir sökme takma olmadığı için direk buradan okuma yapılabiliyor. Bununla birlikte çok daha rahat işlemler gerçekleştirilebiliyor
PEKİ, ŞUAN YÜKSELİŞTE OLAN BENZİN VE MAZOT FİYATLARI İÇİN BU İYİ BİR ÖNLEM MİDİR SİZCE?
Aslında iyi bir önlem. Özellikle iş makineleri ve ağır vasıtalarda bu durum daha da geçerli. Çünkü bölge olarak Ege bölgesinde traktör ve tarım makineleri kullanılıyor. Bu makinelerde saatte beş litreye yakın tasarruf sağlanabiliyor. Daha büyük makinelerde tasarruf olabiliyor. Ayrıca tırlarda ve ağır vasıtalarda yük altında da tırmanma sağladığı için hem yakıttan tasarruf hem aracın daha az yorulmasını sağlamış oluyoruz.
İLÇELERDEN İŞLEMLERİ OLDUKLARINI SÖYLEDİKLERİNDE ONLARLA İLETİŞİMİNİZ NASIL OLUYOR?
Mobil destek ekiplerimiz olduğu için tarım arazisinde kalmış bir aracı direk yerinde müdahale edebiliyoruz. İller arası direkt destek ekiplerimiz yerinde iş makinelerine eksvatör olur. Dozer gibi makineler yerine destek verebiliyoruz. Yaptığımız bir araçla ilgili herhangi bir sorun çıkması durumunda ülke genelinde belirttiğim gibi 63’e yakın bayimiz var. Bunlardan herhangi birine yönlendirme yaparak sorunu anında çözebiliyoruz.
EKLEMEK İSTEDİĞİNİZ BİR ŞEYLER VAR MIDIR?
Ülkemizin şartlarında yakıt durumları belli. Akaryakıt fiyatları çok yüksek durumda. Vatandaşlarımızın işe git gel yapacağı tasarruflar ayrıca çiftçimizin ve büyük işletmecilerin bu yönde yapacağı işlemlerle ayda araç başının 20% tasarruf etmesi onları büyük bir kar getirecektir. Hem bu anlamda masraflarını kısacaklardır hem de kar oranını arttıracaktır.
Nurşah SANCAK-ÖZEL HABER
0 Yorum